چگونگی انتخاب بین اپلیکیشن های Native و Hybrid

 

کسب و کارها اغلب در شروع ساخت اپلیکیشن موبایل با چالش هایی مواجه هستند، نظیر میزان بودجه و اینکه چه گزینه هایی بهتر نیازهایشان را برطرف می کنند. در اکثر مواقع، کسب و کارها درگیر انتخاب بین اپلیکیشن های Native و Hybrid هستند که در این مقاله به تفاوت های این دو اپلیکیشن پرداخته می شود.

اپلیکیشن های Native تجربه بصری برای کاربر فراهم می کنند

اپلیکیشن های Native بهترین راهکار برای ساخت اپلیکیشن هایی است که برای پلت فرم های خاص، مثل Android یا iOS ساخته می شوند. اپلیکیشن های Native با استفاده از زبان برنامه نویسی native برای پلت فرم های خاص ساخته می شوند.
به عنوان مثال، اگر شما در حال ساخت اپلیکیشنی برای iOS هستید، برای برنامه نویسی آن از Objective-C یا Swift، برای اپلیکیشن Android، از Java یا Kotlin و برای Windows از C# استفاده خواهید کرد.
اپلیکیشن های native معمولاً همان چیزی هستند که هنگام تصور اپلیکیشن ها به آن فکر می کنید که معمولاً در app store ها موجود هستند و رابط کاربری بصری ایجاد می کنند.
برای رابط کاربر، طراحان UI/UX باید راهنمای طراحی یا راهنمای Human Interface را به منظور ادغام و یکپارچگی بی نقص با پلت فرم های Android یا Apple دنبال کنند.

اپلیکیشن های Hybrid راهکارهای مقرون به صرفه برای کسب و کارهایی با بودجه محدود ارائه می دهند

اپلیکیشن های Hybrid در نتیجه استفاده از تکنولوژی وب، وب اپلیکیشنی ایجاد می کنند که به عنوان یک اپلیکیشن مجزا و مستقل عمل می کند.
اگرچه اپلیکیشن های native با استفاده از زبان برنامه نویسی native مرتبط با پلت فرم مورد نظر ساخته می شود، اپلیکیشن های Hybrid به طور معمول با استفاده از HTML5، CSS و JavaScript ساخته می شوند.

اپلیکیشن های Native عملکرد بهتر ارائه می کنند

اپلیکیشن های Native سریع تر از اپلیکیشن های Hybrid و Web عمل می کنند. به عنوان مثال، بنا به گفته مارک زاکربرگ، بزرگ ترین مشکل فیسبوک سرمایه گذاری بر روی اپلیکیشن های web به جای استفاده از native بود.
او همچنین بزرگ ترین مزیت اپلیکیشن موبایل native iOS را توانایی آن در افزایش سرعت کلی اپلیکیشن می داند.
کاربر هنگام scroll کردن اپلیکیشن، متوجه سرعت بیشتر اپلیکیشن های native نسبت به اپلیکیشن های hybrid می شود.

اپلیکیشن های Hybrid از لحاظ هزینه مقرون به صرفه و از لحاظ زمانی کارآمد هستند

برای ساخت یک اپلیکیشن hybrid تنها به یک گروه کوچک نیاز است و احتیاجی به به کارگیری برنامه نویسان iOS یا Android نیست که خود موجب کاهش هزینه های کلی می شود.
زمان تحویل به علت وجود یک برنامه نویس و وجود یک ورژن از اپلیکیشن موبایل، کوتاه است. کد برنامه نویسی همچنین تنها یک بار با استفاده از اپلیکیشن hybrid نوشته می شود و نسخه های دیگر از پلت فرم های متفاوت با گردآوری کدهای اولیه، ساخته می شوند.
از آنجاییکه استفاده از یک کد واحد امکان به روزرسانی آسان و سریع تر را فراهم می کند، نگهداری و پشتیبانی از این اپلیکیشن ساده تر است.
در مقایسه با اپلیکیشن های native که کاربر باید به صورت دستی اپلیکیشن را به روزرسانی کند، به روزرسانی و دیگر تنظیمات در اپلیکیشن های hybrid تنها از طریق web server و بدون دخالت کاربر صورت می گیرد.

اپلیکیشن های native عملکرد بهتری دارند و تجربه بی نظیری برای کاربر ایجاد می کنند

 

با تبدیل اپلیکیشن Hybrid به اپلیکیشن Native امکان افزایش در میزان دانلودها وجود دارد

 

اپلیکیشن های Native نسبت به اپلیکیشن های Hybrid بر روی دستگاه ها و سیستم عامل های قدیمی تر بهتر عمل می کنند

اپلیکیشن های موبایل Native سریع تر و انعطاف پذیرتر از اپلیکیشن های hybrid هستند. اپلیکیشن های Native به سرعت به push notification ها یا میکروفون دستگاه دسترسی پیدا می کنند. آن ها از دسترسی GPS و ویژگی های Map استفاده می کنند که نیازمند داشتن دسترسی به سخت افزارهای خاصی روی دستگاه کاربر است. حال آنکه اپلیکیشن های Hybrid قابلیت این کار را ندارند.

با افزودن قابلیت به اپلیکیشن موبایل Hybrid امکان افزایش هزینه اپلیکیشن شما وجود دارد

در صورت انتخاب اپلیکیشن hybrid، ممکن است نیاز به نوشتن تعدادی کد native یا اصلاح تنظیمات اپلیکیشن با استفاده از سیستم native داشته باشید.
این امر موجب تأثیر بر روی هزینه کلی ساخت hybrid می شود. بنابراین، قبل از ادامه روند با اپلیکیشن hybrid، باید موارد زیر مورد ملاحظه قرار گیرند:
چه قابلیت هایی باید از طریق native نوشته شوند – چند ساعت برای ساخت نیاز است – هزینه کلی چقدر می شود.
با در نظر گرفتن قابلیت های متفاوتی که در اپلیکیشن خود می خواهید، بهتر می توانید بین اپلیکیشن های hybrid و native انتخاب کنید. اگرچه اپلیکیشن های hybrid در وهله اول ارزان تر هستند، اضافه شدن قابلیت های پیچیده تر به اپلیکیشن hybrid نیازمند برنامه نویسی native است که خود موجب افزایش هزینه می شود.

هنگام انتخاب بین اپلیکیشن native و hybrid، باید نیازهای کاربران و کسب و کار خود را مدنظر قرار دهیم

با در نظر گرفتن بودجه خود، لیستی از ویژگی های مورد نظری که می خواهید اپلیکیشن شما داشته باشد ایجاد کنید.
بعد از یافتن شرکت معتبر در زمینه ساخت اپلیکیشن موبایل و تبادل نظر با آن ها، با انجام تحقیقات و دستیابی به نگرشی شفاف در خصوص آینده اپلیکیشن موبایل، شما می توانید تصمیم بگیرید کدام نوع از اپلیکیشن مناسب نیازهای کسب و کارتان است.

 

منبع

نظر شما :

شانزده + 3 =