تغییرات در ساخت موبایل اپلیکیشن در سال 2019


اگر اپلیکیشنی برای کسب و کار خود دارید، این تغییرات در ساخت موبایل اپلیکیشن به کسب و کارتان در سال 2019 کمک می کند.

دستگاه ها و اپلیکیشن های موبایل در طول چند سال اخیر دائماً تکامل یافته اند و در حال حاضر نیز علاوه بر بهبود موارد موجود، با تغییرات و روندهای جدید تکامل می یابند.
بر طبق آمار، انتظار می رود تعداد کل کاربران گوشی های هوشمند به 2.5 میلیارد در سال 2019 برسد در مقایسه با سال 2016 که به 2.1 میلیارد رسید.

علاوه بر این، در سال 2018، تعداد اپلیکیشن های موبایل موجود در app store های پیشرو به طور چشمگیری افزایش یافته است با 2.1 میلیون اپلیکیشن اندروید و 2 میلیون اپلیکیشن iOS موجود.

بدین ترتیب، رقابت در صنعت اپلیکیشن در سال های آتی به سرعت در حال افزایش است. این موضوع برنامه نویسان را به فکر وامی دارد که چه تکنولوژی موبایل اپلیکیشن نوآورانه ای آغاز تغییرات در سال 2019 خواهد بود.

این مقاله به توضیح تعدادی از این تغییرات اثرگذار که پیش برنده نسل جدید تکنولوژی در سال 2019 هستند، می پردازد.

 

8 تغییر مهم در ساخت موبایل اپلیکیشن در سال 2019

روند ساخت اپلیکیشن موبایل در حال تغییر است. در این سال 8 روند جدیدی که حوزه ساخت اپلیکیشن را تعیین می کنند، معرفی می شود.

1. 5G wireless سرعت بارگذاری اپلیکیشن شما را افزایش می دهد

سال 2018 شروع ورود و معرفی 5G wireless بود، در سال 2019، انتظار می رود این تکنولوژی در سراسر جهان پخش شود.

5G صد برابر سریعتر از 4G است و پتانسیل ایجاد تغییر در دنیای اخیر اپلیکیشن های موبایل را دارد. اپلیکیشن هایی که دانلود آن ها 5-10 دقیقه زمان می برد، در عرض چند ثانیه با تکنولوژی 5G نصب خواهند شد. پیچیدگی اپلیکیشن اهمیتی ندارد، 5G ضمن افزایش قابلیت و امنیت، باعث اجرای بی نقص اپلیکیشن می شود.

هنگام ساخت موبایل اپلیکیشن خود، باید ویژگی های دستگاه و الزامات شبکه را مدنظر قرار داد تا اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن بی نقص کار می کند و نیازهای کاربران را برآورده می سازد.

2. Machine Learning و AI: شروع دستیارهای مجازی

با وجود محبوبیت در دو سال اخیر، AI در سال های پیش رو تغییر و روند تکنولوژی غالب باقی خواهند ماند. AI ویژگی های کشف نشده زیادی دارد که می تواند به کسب و کار شما نفع برساند.

اخیر، AI با اپلیکیشن های machine learning به کار می روند. این ترکیب نتایج تأثیرگذاری در تحلیل حجم وسیعی از داده های سازمانی نشان داده است. همچنین، با بینش ارزشمند و عملی به مدیریت کمک کرده است.

اپلیکیشن های موبایل می توانند به وسیله AI و machine learning بهبود یابند. ضمن ارائه تجربه شخصی سازی شده برای کاربران، شما به واسطۀ این تکنولوژی ها می توانید به منطق پشت داده ها پی ببرید. بنابراین، به موجب AI و machine learning شما شاهد بازبینی و اصلاح در ساخت اپلیکیشن های موبایل خواهید بود.

3. IOT بیشتر از یک اصطلاح است

اینترنت اشیا نه تنها در سراسر جهان شهرت و آوازه ای ایجاد کرده، جایگاه خود را در ساختار بسیاری از صنایع تضمین کرده است.

IOT یک شبکه ای از اشیای فیزیکی است که در صورت اتصال به شبکه، در نرم افزار، قطعات الکترونیکی و سنسورها تعبیه و جاسازی می شوند.

ما به وضوح می دانیم که IOT علاوه بر حضور در هر صنعتی نظیر بهداشت، تجارت الکترونیک، ساخت و ساز و حمل و نقل، با نفوذ در زمینه هایی مانند املاک و مستغلات، صنایع خرده فروشی و زیرساخت های شهری، اکوسیستم فناوری را بهبود خواهد بخشید.

به همین ترتیب، IOT همچنین نقش کلیدی در موسسات آموزشی ایفا می کند که در آن دانش آموزان، معلم ها و والدین با تغییراتی که در مدرسه رخ می دهد، مطلع و مرتبط باقی می مانند.

انتظار می رود که IOT به سرعت در سال 2019 گسترش یابد و برای مردم در همه بخش ها مزیت داشته باشد. هم اکنون برنامه نویسان در حال کار بر روی پروژه های IOT هستند تا اتوماسیون را به فرایندهای کسب و کار وارد کنند.

با کمک عناصر مختلف، دستگاه های IOT قادرند بدون دخالت انسان، علاوه بر جمع آوری به مبادله داده مصرف کنندگان بپردازند.

IOT ثابت خواهد کرد که تکنولوژی حیاتی و غیر قابل قیاسی است که پتانسیل تغییر کسب و کار شما را دارد.

4. تکنولوژی های پوشیدنی از لوازم جانبی ضروری برای آینده است

بازار تکنولوژی های پوشیدنی دامنه و حیطه فعالیت خود را به طور چشمگیری گسترش می دهد. افزایش قابل توجهی در فروش دستگاه های پوشیدنی در طول چند سال اخیر وجود داشته است.

بر طبق گزارش های آماری، پیش بینی می شود که تا سال 2019، درآمد حاصل از فروش این ابزارها به 33.78 میلیارد دلار برسد.

امروزه، افراد بیشتری نگران سلامتی خود هستند. این تکنولوژی ها در ردیابی پیشرفت ورزش، شمارش میزان کالری، به روز رسانی تپش قلب و محاسبه فشار خون به مردم کمک می کند.

این دستگاه ها نشان می دهند که به کارگیری تکنولوژی ها پوشیدنی تنها محدود به حوزه سلامت نیست. با نگاهی به رشد محبوبیت تکنولوژی های پوشیدنی، این ابزار به عنوان روند و تغییری نویدبخش در ساخت اپلیکیشن های موبایل در سال 2019 محسوب می شود.

5. وجود AR و VR در صنعت اپلیکیشن مورد انتظار است

در سال 2017 و 2018، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تحولی در صنعت بازی و سرگرمی بودند. این روند ادامه خواهد یافت.

شبکه های اجتماعی یکی از اصلی ترین طبقه بندی های اپلیکیشن برای ادغام و به کار گیری Augmented Reality است. محبوب ترین اپلیکیشن های شبکه اجتماعی مانند، Snapchat و اینستاگرام فیلترهای AR معرفی کرده اند که صورت انسان به شخصیت های دیجیتالی تبدیل می کنند.

انتظار می رود کسب و کارهای بیشتری با به کار گیری تکنولوژی AR/VR بتوانند تعامل بهتری با مشتریان داشته و کل فرایند خرید را تسریع بخشند. کسب و کارها مزیت استفاده از AR و VR را تشخیص داده اند.

6. تکنولوژی Beacon یک بازار میلیارد دلاری خواهد داشت

تکنولوژی های Beacon پتانسیل ارائه خدمات شخصی شده تر به مشتریان را دارند. Beacon ها فرستنده های کوچکی هستند که با استفاده از Bluetooth به دستگاه های دیگر سیگنال می فرستند.

Beacon ها عناصر سیستم های موقعیت یابی داخلی هستند و به اپلیکیشن های موبایل با کیفیت بالا نیاز دارند تا بتوانند درست کار کنند. علاوه بر این، اجازه کاربر ضروری است.

این تکنولوژی موفقیت عظیمی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. ترکیب یک دستگاه Beacon و یک اپلیکیشن موبایل قدرتمند، پایگاه و مرکز مشتری را گسترش می دهد، باعث اجرای نمایش موثر محصول می شود و نقشه برداری واضحی طراحی می کند.

علاوه بر این، Beacon ها در شناسایی مشتریان هدف به شما کمک می کند و رویکردی شخصی برای کاربرانی که به نظر می رسد به طور بالقوه علاقمند هستند، اتخاذ می کند.

اگر بتوانید ترکیب مؤثر تکنولوژی Beacon و ساخت قدرتمند اپلیکیشن موبایل را ایجاد کنید، پتانسیل زیادی برای رشد کسب و کار خود دارید.

7. Chatbot ها اهمیت و معنی و مفهوم خواهند یافت

Chatbot ها بلادرنگ پاسخ های شخصی به درخواست های مشتریان می دهند. این تکنولوژی خودکار هستند و تعاملات انسانی در آن دخیل نیست.

در وهله اول، bot ها با اپلیکیشن های پیام رسانی مانند فیسبوک، Slack و اسکایپ ظهور کرد. اما اکنون، پیشرفت AI این امکان را به شما می دهد که chatbot ها را در اپلیکیشن های native موبایل خود به کار گیرید.

رابط مکالمه در chatbot تعامل کاربر را افزایش می دهد. به واسطه جمع آوری داده ها از طریق هر تعامل، اپلیکیشن شما در ارائه نتایج دقیق تر خواهد بود.

با امکان ارائه مزایای زیاد به مشتریان نهایی، این دستیاران مجازی مزایایی برای ساخت اپلیکیشن موبایل شما به همراه خواهند داشت.

8. پرداخت های از طریق موبایل پرداخت های بی نقص انجام می دهند

در طول سال ها، مصرف کنندگان شیوه های خرید خود را به آرامی و پیوسته تغییر می دهند.

پیش از این، استفاده از پول نقد روش ارجح برای خرید بود. خیلی زود، پرداخت از طریق کارت های اعتباری و کارت های debit انجام شد. و امروزه، تجارت سیار، ارزهای مجازی و دیجیتالی معرفی کرد.

بنابراین زمانی که به دنبال ارتقای اپلیکیشن موبایل خود با ویژگی هایی هستید که تجربه خرید بی نقص برای مشتریان هدف تان ایجاد می کنند، باید اطمینان حاصل کنید که آن ها می توانند به صورت مجازی پرداخت کنند.

روند و تغییرات سال 2019 را در اپلیکیشن موبایل خود به کار گیرید

احتمال تغییر بزرگ بعدی در صنعت ساخت اپلیکیشن موبایل نزدیک است. در سال های آینده، به کارگیری آخرین تغییرات در اپلیکیشن خود علاوه بر ایجاد تجربه خرید بی نقص برای مشتریانتان، باعث ایجاد و شکل گیری داستان های موفق در کسب و کارتان می شود.

 

منبع

نظر شما :

1 × سه =