Spring Framework

spring framework
Spring MVC یک Java framework است که برای ساخت وب اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. این framework از الگوی طراحی Model-View-Controller پیروی می کند. در حقیقت، تمامی ویژگی های پایه ای spring framework اصلی، مانند Inversion of Control، Dependency Injection را پیاده سازی می کند.

یک Spring MVC به کمک DispatcherServlet راهکاری مناسب برای استفاده از MVC در spring framework فراهم می کند. در اینجا، DispatcherServlet طبقه و کلاسی است که درخواست های ورودی را دریافت می کند و به منبعی درست مانند controller ها، model ها و view ها ترسیم و نقشه برداری می کند.

 

Spring Web Model-View-Controller

  • Model: یک Model دربرگیرنده داده های اپلیکیشن است. یک داده می تواند یک object واحد یا مجموعه ای از object ها باشد.
  • Controller: یک controller شامل منطق کسب و کار یک اپلیکیشن است. در اینجا، @Controller برای نشانگذاری یک class به عنوان controller مورد استفاده قرار می گیرد.
  • View: یک view نشاندهنده اطلاعات فراهم شده در فرمتی خاص است. به طورر کلی، JSP+JSTL برای ایجاد یک صفحه view استفاده می شود. اگرچه spring از دیگر تکنولوژی های view، مانند Apache Velocity، Thymeleaf و FreeMarker پشتیبانی می کند.
  • Front Controller: در spring Web MVC، طبقه و کلاس DispatcherServlet به عنوان front controller عمل می کند. در حقیقت مسئول مدیریت جریان اپلیکیشن Spring MVC است.

 

درک جریان Spring Web MVC


– همانطور که در شکل نشان داده شده است، جلوی تمامی درخواست های ورودی توسط DispatcherServlet به عنوان front controller گرفته می شود.
– DispatcherServlet از فایل XML ورودی handler mapping می گیرد و درخواست را به controller می فرستد.
– Controller یک object از ModelAndView بازمی گرداند.
– DispatcherServlet ورودی های view resolver را در فایل XML چک می کند و مؤلفه های خاص view را فراخوانی می کند.

مزایای Spring MVC Framework

در این بخش به برخی از مزایای Spring MVC Framework پرداخته می شود:

– وظایف و نقش های جداگانه: Spring MVC هر نقش را متمایز می کند، جایی که model object، controller، command object، view resolver، DispatcherServlet و validator و غیره می توانند توسط یک object تخصصی اجرا شوند.

– وزن کم: از servlet container کم وزن برای ساخت و به کارگیری اپلیکیشن شما استفاده می شود.

– پیکربندی قوی: این framework یک پیکربندی قوی برای انواع framework و اپلیکیشن ها ایجاد می کند که شامل رفرنس دهی ساده در طول متن است، مانند web controller تا business object ها و validator ها است.

– ساخت سریع: Spring MVC ساخت سریع و موازی را تسهیل می کند.

– کدهای تجاری با قابل استفاده مجدد: به جای ایجاد object های جدید، این framework به ما امکان استفاده از object های تجاری موجود را می دهد.

– قابلیت تست آسان: در Spring، ما به طور کلی انواعی از JavaBean هایی را ایجاد می کنیم که به شما امکان می دهد معرفی داده های آزمایشی با استفاده از شیوه های setter را می دهد.

– نقشه برداری منعطف: این framework تفسیر و حاشیه نویسی خاصی ایجاد می کند که به سادگی به صفحه موردنظر راهنمایی می کند.

گام های ایجاد Spring Web MVC Framework

این مراحل شامل:

– بارگذاری فایل های spring jar یا افزودن فایل های وابسته در مورد Maven
– ایجاد نوع و طبقه controller
– وارد کردن controller در فایل web.xml
– تعریف bean در فایل XML جداگانه
– نمایش پیغام در صفحه JSP
– راه اندازی server و اجرای پروژه

 

منبع

نظر شما :

5 + 19 =