شش ویژگی وبسایت که برای افراد حائز اهمیت است

Core Values

هنگامی که افراد به جستجوی یک وبسایت می پردازند، نیاز به طراحی جذاب، محتوای مرتبط و navigation ساده دارند. اگرچه مردم زمان کمتری را به صورت آنلاین صرف می کنند، کسب و کارها باید ویژگی هایی از وبسایت را اهرم کار خود قرار دهند که برای کاربران با ارزش است تا بتوانند توجه مخاطبان را جلب کنند.

مردم نسبت به زمانی که به صورت آنلاین صرف می کنند، بیشتر گزینشی عمل می کنند. با میانگین صرف تقریباً شش ساعت در روز در استفاده از رسانه های دیجیتالی برای بزرگسالان، مردم بیشتر درباره تأثیر اینترنت بر زندگی شان محتاط می شوند.

امروزه، شرکت ها بر سر کاربرانی که می خواهند زمانی که به صورت آنلاین صرف می کنند را محدود کنند، رقابت می کنند. این بدان معناست که کسب و کارها باید بدون فدا کردن عملکرد و قابلیت، ویژگی هایی برای وبسایت استفاده کنند که کاربران می خواهند.

تحقیقات حاکی از آن است که برای افراد دسترسی به محتوا نسبت به طراحی و ویژگی های مرسوم اولویت دارد. به طور کلی، افراد عناصر طراحی و قابلیت های وبسایتی را ترجیح می دهند که به آن ها در کشف محتوای مرتبط کمک کند.

یافته های تحقیقات

– یک سوم از افراد (%۳۳) روزانه تنها یک تا سه ساعت را به صورت آنلاین برای اوقات فراغت صرف می کنند.
– تقریبا تمام افراد (%۹۴) معتقدند که navigation ساده مهم ترین ویژگی یک وبسایت است.
– بیشتر افراد (%۸۳) قدردان وبسایتی هستند که جذاب و به روز است.
– نیمی از کاربران وبسایت (%۵۰) از وبسایتی که محتوای نامرتبط دارد برای همیشه دست می کشند.
– افراد برای تصاویر و توضیحات محصول به یک اندازه ارزش قائل هستن. تقریباً همه افراد (%۹۱) هر دو ویژگی را مفید می دانند.
– دو سوم از افراد (%۶۷) بر این باور هستند که وبسایت هایی که لینک به شبکه های اجتماعی شرکت دارند بسیار مفید هستند.
نیمی از افرا (%۵۰) معتقدند بلاگ های شرکت مفید هستند.

مردم می خواهند زمانی که به صورت آنلاین صرف می کنند را محدود کنند. این امر نیازمند این است که کسب و کارها وبسایت های تعاملی تر بسازند

افراد زمان زیادی از تفریح و کار را صرف جستجوی وبسایت ها می کنند. بعلاوه، آن ها شروع به تحقیق و زیر سوال بردن تأثیر اینترنت بر زندگی شان کرده اند. به این خاطر که افراد ممکن است زمان کمتری را آنلاین صرف کنند، کسب و کارها باید از این زمان محدود شده با مخاطبان شان بهترین استفاده را کنند.

تقریباً دو سوم از افراد چهار ساعت یا بیشتر در یک روز را صرف جستجو در اینترنت برای اوقات فراغت می کنند. در یک سر طیف، تقریباً یک نفر از پنج نفر (%۱۸) ده ساعت یا بیشتر صرف جستجوی آنلاین می کند. در سر دیگر طیف، ۴ درصد از افراد روزانه کمتر از یک ساعت از اوقات فراغت خود را صرف جستجوی وبسایت ها می کنند.

بین جستجوی اینترنت برای تفریح و استفاده از آن در کار، مردم بیشتر روز خود را آنلاین هستند. مطالعات نشان می دهد که صرف زمان زیاد برای صفحه نمایش می تواند برای بزرگسالان مضر باشد. وبسایت های شبکه اجتماعی، به خصوص، به خاطر طراحی شکل دهی عادات و ایجاد اختلال در کیفیت ارتباطات اجتماعی حضوری، با عکس العمل مواجه هستند.

برای جلوگیری از موج احساسات علیه صفحات نمایش میان مصرف کنندگان، شرکت هایی مانند Apple و Instagram در حال ساده سازی شکست چرخه اعتیاد به اپلیکیشن ها و ابزارها هستند.

Best Services

شش ویژگی برتر وبسایت

– Navigation ساده
– طراحی و تجربه کاربر مرسوم و شهودی
– محتوای وبسایت مرتبط و معتبر
– تصاویر و توضیحات محصول
– شبکه های اجتماعی به عنوان extension برای وبسایت های کسب و کارها
– بلاگ شرکت

Navigation ساده مفیدترین ویژگی وبسایت است

مردم وبسایت هایی که قابلیت استفاده و navigate ساده دارند را ترجیح می دهند.

تقریباً همه (%۹۴) بر این باور هستند که navigation ساده مفیدترین ویژگی وبسایت است.

وبسایتی که امکان navigate ساده ای دارد اجازه دسترسی سریع تر و کاراتر به محتوایی که می خواهند را می دهد.

مردم وبسایتی را ترجیح می دهند که ساختار منو مشخصی دارد و حرکت بین صفحات را ساده می کند. سایت Amazon با وجود حجم محتوای بالایی که دارد، به navigate ساده خود معروف است.

کسب و کارها باید از مثال Amazon پیروی کنند و قابلیت و navigation را برای کاربران خود در اولویت قرار دهند. در غیر اینصورت، مشتریان بالقوه خود را از دست می دهند.

وبسایت ها باید ظاهری مرسوم و مدروز داشته باشند

عناصر طراحی مرسوم وب می تواند مخاطب هدف را به سایت شما جلب کند. طراحی های زیبا و جذاب محتوای وبسایت شما را بهبود می بخشد و شهرت خوبی را برای برند شما ایجاد می کند.

بیشتر افراد (%۸۳) بر این باور هستند که ظاهر زیبا و به روز در یک وبسایت مفید است.

هنگام طراحی مجدد وبسایت در اولویت قرار دادن کاربر حائز اهمیت است. اگرچه مردم برای طراحی زیبا و به روز را ارزش قائل هستند، اما نه زمانی که طراحی مرسوم با توانایی آن ها در استفاده از وبسایت و دسترسی به محتوایی که نیاز دارند، تداخل داشته باشد.

سه سبک طراحی محبوب برای وب شامل:

Flat Design – Skeumorphic Design – Rich Design

Platform های جامع مانند Windows و Google انتظار طراحی های به روز و جالبی که طاقت فرسا و خسته کننده نباشند را در کاربران ایجاد می کند. Windows با minimalist ها در گرایشات طراحی دیجیتالی “flat” که در دهه گذشته محبوب بوده، همکاری و مشارکت کرده است.

طراحی flat از عناصر دو بعدی و رنگ های روشن برای جلب نگاه کاربران به محتوا در صفحه استفاده می کند.

محتوای وبسایت که باعث اعتبار و خوشنامی برند می شوند

مردم برای دسترسی به محتوا به وبسایت ها مراجعه می کنند. محتوای دقیق متناسب با مخاطب خاص باعث ایجاد اعتبار برند برای کسب و کار ها می شود.

نیمی از افراد (%۵۰) اگر محتوا نامرتبط باشد وبسایت را برای همیشه رها می کنند.

کاربران بیشتری عمدتاً به خاطر محتوای نامرتبط یک سایت را برای همیشه ترک می کنند تا نسبت به المان هایی، مانند تبلیغات (%۳۵) و طراحی غیرشهودی (%۲۸) که باعث اختلال در محتوا می شوند.

سه نوع محتوای اصلی وجود دارد:

اطلاعات پایه ای شرکت (About Us) – تصاویر و توضیحات محصول – بلاگ ها

به خاطر اینکه محتوا اولویت بیشتر افراد است، شرکت ها باید بدانند مردم چه می خواهند ببینند یا بخوانند تا متوجه قصد آن ها شوند. قصد کاربر (user intent) یک اصطلاح در بازاریابی دیجیتالی است که به هدف افراد از جستجوی آنلاین اشاره دارد.

طراحان UX برای اطمینان از اینکه محتوای هر صفحه در domain روند منطقی دارد و با کاربر متناسب است، از “user journey” نقشه برداری (map) می کنند.

تصاویر و توضیحات محصولات به یک اندازه اهمیت دارند

مردم بر این باور هستند که تصاویر و توضیحات محصولات/خدمات به یک اندازه هنگام مشاهده وبسایت یک شرکت مفید هستند.

تقریباً تمام افراد (%۹۱) معتقدند که تصاویر و توضیحات هنگام جستجوی یک وبسایت مفید است.

متخصصان اظهار داشته اند که استفاده از فضای طراحی unmarked یا فضای سفید (white space) می تواند به شرکت ها در ارائه اثربخش محتوای نوشتاری و بصری کمک کند.

شرکت می توانند از این رویکرد برای نسخه های موبایل و دسکتاپِ وبسایت خود استفاده کنند.

بیشتر کاربران در موبایل به جستجو می پردازند. بنابراین، این موضوع برای کسب و کارها اهمیت دارد که وبسایت های mobile-responsive بسازند که کاربران را خسته نمی کند.

شبکه های اجتماعی به عنوان یک extension برای وبسایت شرکت

لینک به شبکه های اجتماعی برای افرادی که وبسایت یک شرکت رو جستجو می کنند، اهمیت دارد.

بیشتر از دو سوم افراد (%۶۷) بر این باورند که لینک به شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. تقریباً چهل درصد از کاربران وبسایت معتقدند که لینک های پروفایل شبکه اجتماعی بسیار مفید هستند. تنها سیزده درصد آن ها را به هیچ وجه مفید نمی دانند.

این ارجحیت شبکه های اجتماعی ممکن است به خاطر بی واسطگی باشد که توسط platform هایی مانند Facebook و Twitter پیشنهاد می شود. پروفایل شبکه اجتماعی شرکت به طور معمول اطلاعات مشابهی مانند صفحه “About Us” را در محیطی در دسترس تر ارائه می دهد.

کارشناسان اعلام کرده اند که برای کاربران راحت تر است که از طریق شبکه های اجتماعی درباره محصولات و شرکت اطلاعات کسب کنند. از سوی دیگر، شرکت ها تنها زمانی از platform شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که به آن ها در رشد کسب وکارشان کمک کند.

کسب و کارها باید از شبکه های اجتماعی برای ارتباط غیررسمی با کاربرانشان استفاده کنند. محتوای صفحات شبکه های اجتماعی شرکت باید به اندازه وبسایت اصلی به روز و مفید باشد.

کسب و کارها باید ویژگی های ارجح کاربران را در اولویت قرار دهند

شرکت هایی که طراحی جدید وبسایت را مدنظر قرار می دهند باید اولویت های افراد را در نظر گیرند. به این خاطر که مردم می خواهند زمان کمتری را به صورت آنلاین صرف کنند، شرکت ها باید وبسایت هایی ایجاد کنند تا ویژگی هایی که مراجعه کنندگان بالقوه وبسایت مفید می دانند را ارائه دهند.

ویژگی navigation ساده باید هنگام ایجاد یک طراحی جدید بالاترین اولویت شرکت باشد. شرکت ها می توانند با افزودن منوها و toolbar هایی که navigation ساده و responsive دارند، یک تجربه کاربری شهودی ایجاد کنند.

کسب و کارها باید ترکیبی از گرایشات مرسوم و ویژگی های طراحی همیشگی برای یک طراحی همیشه سبز و به روز ایجاد کنند که مردم آن را مدرن می دانند.

 

منبع

نظر شما :

2 + 19 =