چگونه یک موبایل اپلیکیشن را طراحی کنید و بسازید

مراحل ساخت موبایل اپلیکیشن
گوشی های هوشمند نسبت به دیگر ابزار دیجیتالی، دسترسی نزدیک تری به کاربران فراهم می کند. این امر صاحبان مشاغل را مجاب می کند تا اپلیکیشن های موبایل بسازند. با استفاده از این راهنمای گام به گام، اپلیکیشن موبایل بی نقص طراحی کرده و بسازید.

گفته می شود 2.1 میلیارد نفر در سال 2016 دارای گوشی هوشمند بودند و بیشتر از 2.87 میلیارد نفر تا سال 2020 گوشی هوشمند خواهند داشت. بر طبق تحقیقات eMarketer بیش از 75 درصد از میزان تماشای آنلاین ویدئو به وسیله موبایل انجام می گیرد.

این آمار امیدوارکننده منعکس کننده ضرورت سرمایه گذاری در ساخت اپلیکیشن موبایل است. به گفته معاون بازاریابی Cubix، در چند سال اخیر جهش قابل توجهی به سمت اپلیکیشن های موبایل انجام شده است. به گفته بنیانگذار Engadget and Gismodo برای اکثر مردم، موبایل وب اولین راه دسترسی به اینترنت است.

 

در این صنعت، اپلیکیشن های موبایل مهمترین دارایی هستند که تجربه راحت و مناسب کاربر فراهم می کنند. به موجب آن می توان مشتریان را راضی نگه داشت.
با کمک دستوری که در ادامه آمده می توانید ساخت اولین اپلیکیشن خود را در اسرع وقت شروع کنید.

 

طراحی موبایل اپلیکیشن از لحاظ زیبایی رضایت بخش باشد

برطبق statista، play store بیشتر از 2.8 میلیون اپلیکیشن دارد. حال آنکه، App Store دارای 2 میلیون اپلیکیشن است. به موجب این گزینه های موجود، 28% از کاربران اپلیکیشن ظرف مدت یک ماه بعد از نصب اپلیکیشن، در صورت سرگرم کننده نبودن آن، غیرفعال می شوند..

در این بازار رقابتی، با طراحی زیبا و ایجاد رابط مناسب کاربر، می توان اپلیکیشن خود را متمایز کرد.
از این راهنما برای طراحی موبایل اپلیکیشنی مفید می توان استفاده کرد:

اهداف خود را تعریف کنید

 

ماهیت محصول یا خدمات تعیین کننده چارچوب کلی طراحی اپلیکیشن مربوطه است. کسب و کارهای سرگرم کننده باید از طراحی فعال و پویا استفاده کنند. و شرکت های جدی و پیچیده تر ممکن است از طراحی های ظریف تر استفاده کنند.

از این رو بهتر است از ابتدا، الزامات و اهدافی تعیین شوند که شرکت با راه اندازی موبایل اپلیکیشن به دنبال آن است. فرایند طراحی را با طوفان فکری، طرح و ترتیب رنگی، تعداد صفحات و زمینه کلی شروع کنید.

Wireframe بسازید

 

بعد از تعیین موضوع زمینه ای، می توانید شروع به ساخت wireframe ها برای تعیین چگونگی نمایش صفحات کنید. که به عنوان نمایشی بصری از اپلیکیشن، تعیین کننده محل آیکون ها و محتواست.

Wireframe ها عملکرد اپلیکیشن را به واسطۀ نشان دادن تاثیر اقدامات مختلف کاربران بر روی صفحه نمایش تعیین می کنند. شما می توانید این wireframe ها را بر روی کاغذ یا به صورت دیجیتالی بسازید.
بهتر است wireframe ها را تا حد ممکن دقیق و با جزئیات بسط داده شده بسازید تا فرآیندهای آتی را تسهیل کنند.

ماکت بسازید

 

ماکت تا حد ممکن باید مشابه اپلیکیشن نهایی باشد. می توان آن ها را به صورت تصاویر در نظر گرفت.
نرم افزارهای طراحی به شما امکان می دهد تا برای ساخت wireframe ها، طرح و برنامه های رنگ مختلف را امتحان کنید.

با کامل شدن آن، شما می توانید برای دریافت بازخورد، ماکت را در داخل سازمان به اشتراک و نمایش بگذارید و ظاهر نهایی آن را به تصویر بکشید. برای تجزیه و تحلیل مقایسه ای می توانید از دو صفحه wireframe استفاده کنید و ماکت ها را بسازید.

موبایل اپلیکیشن قوی بسازید

مخاطب خود را بشناسید

 

از آنجاییکه افراد علایق متفاوتی دارند، ساخت اپلیکیشن های مرتبط امری حیاتی است. شناخت ویژگی های جمعیتی، جغرافیایی و روانشناختی مخاطبان به ساخت اپلیکیشن هایی که باب میل مخاطبان باشد، کمک می کند.
به منظور عیب یابی هرگونه خطای احتمالی، نمونه اولیه را قبل از انتشار و عرضه به عموم، بر روی تعدادی از مخاطبین آزمایش کنید.

استفاده از برنامه ها را آسان کنید

 

اپلیکیشن هایی که استفاده از آن ها دشوار است، کاربران را فراری می دهد. به نکات زیر توجه کنید:
 حدود 52 درصد از افراد اپلیکیشن های موبایل خود را حداقل یک بار در ماه تغییر می دهند
 حدود 63 درصد از کاربران ظرف مدت یک ماه، از اپلیکیشن استفاده نمی کنند.

شما باید در هر جایی که نیاز باشد، دستورالعمل استفاده قرار دهید و تکرار متن ها و تصاویر را متعادل کنید.
برنامه نویسان اپلیکیشن های موبایل امکان رفتن به صفحه اصلی (home page) را در هر صفحه قرار می دهند

نخست ویژگی های کلیدی را بسازید

 

از آنجا که برخی ویژگی ها مهم تر از دیگر خصوصیات هستند، ابتدا ویژگی هایی که اولویت بالاتری دارند را بسازید و آن ها را چندین بار آزمایش کنید. شما بعد از آن می توانید ویژگی های اختیاری اضافی را به عنوان plug-in اضافه کنید.

به گفته AppsFlyer، 5 درصد از کاربران بر روی خریدهای درون برنامه ای هزینه می کنند. این میزان 20 برابر کل درآمد ایجاد شده از طریق کاربران اپلیکیشن های دیگر است. این موضوع بر پتانسیل خریدهای درون برنامه ای تاکید می کند که نباید از دست داد.

بر روی امنیت تمرکز کنید

در بازار فعلی، به خاطر چند عامل احتمال نقض امنیت بالاست:
 حدود 43 درصد از کاربران از هیچ گونه قفل و رمزی برای موبایل خود استفاده نمی کنند
 حدود 87 درصد از دستگاه های اندروید در معرض یکی از 25 آسیب پذیری های سیستم اندروید هستند.

 

با در نظر گرفتن تکرار رفتار و الگوی آپلود و دانلود کردن کاربران، موبایل ها نیازمند امنیت بالا برای حفاظت از داده ها هستند. ساخت یک مکانیسم پشتیبانی و رمزنگاری داده ها، اقدامی حائز اهمیت است که باید مدنظر قرار داد.
همیشه در خصوص نحوه حفظ امنیت اپلیکیشن خود با کاربران در ارتباط باشید تا به آنان اطمینان خاطر دهید داده هایشان محفوظ است.

هزینه ها و بودجه مورد انتظار برای ساخت اپلیکیشن

هزینه متوسط ساخت

 

هزینه ساخت یک موبایل اپلیکیشن به ویژگی ها، سازگاری ، پلت فرم، ریسک، مالیات ها و موارد دیگر بستگی دارد. تعیین هزینه دقیق ساخت مشکل است.

تغییر و تنوع ویژگی ها

 

ویژگی های مورد نظر در یک اپلیکیشن تعیین کننده هزینه ساخت آن است. برنامه های مستقل که نیاز به دسترسی شبکه ندارند، مانند ماشین حساب و دوربین، نسبت به ساخت اپلیکیشن هایی مثل سهام و اوراق قرضه که از داده استفاده می کنند ولی نیاز به ورود به سیستم ندارند، هزینه متفاوتی دارند.

موبایل: نه تنها حال بلکه آینده

مشاغل در همه صنایع بر پتانسیل زیاد موبایل برای رشد توافق دارند و شاهد افزایش تصاعدی درخواست اپلیکیشن های موبایل هستیم.

 

منبع

نظر شما :

5 × 5 =