چگونه وبسایت خود را مجدداً طراحی کنیم

Website Redesign

انجام طراحی مجدد وبسایت تصمیم بزرگی است.گام های مورد نیاز برای تصمیم گیری در خصوص اینکه آیا طراحی مجدد برای شما مناسب است را فراگیرید و ببینید به چه عناصری برای طراحی وبسایت نیاز دارید تا الهام بخش باشد.

آیا طراحی وب اهمیت دارد؟ به طور خلاصه، بله.

از وبسایت های فنی تا دانشگاه ها، زمانی که بخواهید توجه مخاطبان خود را جلب کنید، طراحی اهمیت دارد. زمانی که می خواهید داستان برند خود را بازگو کنید یا ارزشی که شرکت شما برای مشتریانتان به ارمغان می آورد را به شیوه ای گویا بیان کنید، این موضوع حائز اهمیت است.

در ادامه برای درک میزان اهمیت طراحی و تصمیم گیری هنگام نیاز به طراحی مجدد، به عناصر لازم برای ایجاد وبسایتی ایده آل و اینکه هنگام طراحی وبسایت باید به چه چیزی فکر کرد، اشاره خواهد شد.

دو گام برای شروع طراحی وبسایت

– تصمیم بگیرید آیا به طراحی مجدد نیاز دارید
– با عناصر یک طراحی خوب وب آشنا شوید، از جمله کپی، تجربه کاربر و بازاریابی

تصمیم بگیرید آیا به طراحی مجدد نیاز دارید

ابتدا باید ببینید چطور تصمیم بگیرید آیا شما به طراحی مجدد وبسایت نیاز دارید.

شاید وبسایت شما در حال حاضر برای شرکتتان خوب کار می کند. بنابراین، برای اینکه تصمیم گیری در خصوص طراحی مجدد چند مورد را مدنظر قرار دهید.

اول آنکه؛

ببینید آیا وبسایت شما در حال تغییر و تبدیل است. وبسایت شما باید اولین عامل تبدیل مشتریان بالقوه به فروش باشد. گاهی اوقات کشف علت تعداد کم مشتریان بالقوه دشوار است. آیا واقعاً وبسایت عامل کم بودن مشتریان بالقوه است؟ احتمالاً بخشی از دلیل است.

معماری اطلاعات و خود سایت باید به گونه ای باشد که افراد به طور طبیعی در سایت شما سیر کنند.

علاوه بر آن؛

خبرگان بر این باورند که دومین عاملی که برای طراحی مجدد وبسایتتان باید مد نظر قرار داد این است که آیا فرایند فروش را پشتیبانی می کند. آیا شما محتوای مناسبی برای کمک به کاربر در شناخت اینکه شما یک متخصص در صنعت خود هستید، دارید؟ به عنوان مثال، اگر شما برای یک شرکت نرم افزاری کار می کنید که ابزاری برای کمک به بازاریابی تیم ها جهت ساماندهی پروژه هایشان دارد، آیا شما مقاله هایی برای کمک به آن ها در ساماندهی دارید؟

اگر محتوای مناسبی ندارید، آیا یافتن آن دشوار است؟ آیا کاربران هنگام نگاه کردن به homepage شما می دانند که شما چه محصولات و خدماتی ارائه می کنید؟ اگر نمی دانند، طراحی مجدد را در دستور کار قرار دهید.

همچنین

سوم اینکه، آیا وبسایت شما نمایانگر کسب و کار شما هست؟ باید اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما برندتان را نشان می دهد. طراحی، ساخت، محتوا، کپی، تجربه کاربر (UX)، و بازاریابی نقش عمده ای در چگونگی درک شما در بازار ایفا می کنند. هنگامی که همه این عوامل با هم ترکیب می شوند شما تجربه محتوایی برای کاربران وبسایت تان ایجاد می کنید.

در آخر اینکه؛

علاوه بر ارائه خاص برند خود به مشتریان بالقوه، بعد از آن برند خود را به کارمندان بالقوه خود نشان می دهید.

متخصصان بر این باورند که “در حال حاضر، مردم واقعاً می خواهند استعدادهای خوب را جذب کنند”. یک استراتژی طراحی و محتوای ساده و قدیمی که به درستی شما، فرهنگ تان و شرکت شما را معرفی نمی کند، به نفع شما نیست. این استراتژی مردم را قانع نمی کند که باید برای شما کار کنند.

آن ها معتقدند یک careers page در وبسایت شما می تواند نمونه موثقی از تجربه کار کردن در شرکت شما باشد. چه مزایایی باعث تمایز شما از شرکت های دیگر می شود؟ شاید شما سیاست دورکاری ارائه می دهید که خاص است یا شما گردش یک بار در هفته پیشنهاد می کنید. هر آنچه ارائه می کنید، بهتر است آن مزایا را شفاف کنید و در دید قرار دهید.

با عناصر یک طراحی خوب وب آشنا شوید

یک طراحی وبسایت خوب بیشتر از فقط یک طراحی است. هنر صفحه اهمیت زیادی دارد. اما، این تنها موضوعی نیست که مهم است.

هنگامی که شما طراحی وبسایت خود را برنامه ریزی می کنید، باید مطمئن شوید تمامی عناصر زیر را علاوه بر طراحی به کار می گیرید:

کپی خوب – بازاریابی – ساخت – تجربه کاربر (UX)

گردآوری تمامی این عناصر به شیوه ای استراتژیک این اطمینان را ایجاد می کند که کاربران وبسایت شما تجربه ای سرگرم کننده از سیاحت در کل وبسایت شما خواهند داشت. بنابراین، هر کدام از این عناصر چه معنایی دارند؟

طراحی

طراحی وبسایت باید برای برند شما کار کند و آن را بهبود ببخشد. شما در حال معرفی وبسایت خود به جهان هستید.

طراحی به معنای ایجاد navigation کامل و اثربخش از طریق سایت است تا مطمئن شوید تمام نقاط ارتباطی بین مراجعه کنندگان و سایت شما مثبت است.

کپی/نسخه

صدای انسان عنصری ضروری برای ایجاد اطمینان خاطر به برند شماست. برای گفتگو با مشتریان بالقوه خود و حفظ مشتریان موجود، شما باید نسخه خوبی داشته باشید.

باید مطمئن شوید که طراحی و نسخه با هم خوب کار می کنند – و اینکه طراحی باعث منحرف کردن توجه از نسخه نمی شود.

تجربه کاربر

تجربه کاربر به معنای خلق تجربه ای است که کاربران با آن کاملاً درگیر می شوند. برای ایجاد یک تجربه کاربری برای مخاطبانتان ابتدا باید بدانید آن ها چه کسانی هستند.

تصویر و شخصیتی از کاربر ایجاد کنید که نیازها، خواسته ها و انتظارات کاربران را آشکار می کند. به مشکلات مشتریان خود گوش دهید تا این تصور را ایجاد کنید. ببینید آن ها دائماً چه سوال هایی از بخش خدمات مشتری یا دیگر تیم ها می پرسند؟ چرا آن ها به شرکت شما علاقه دارند؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟

تصویر و شخصیت (personas) به شما در خلق تجربه مشتری کمک می کند.

بازاریابی

بازاریابی وبسایت شما را در مقابل مخاطبان درستی قرار می دهد. بازاریابی عنصری اساسی برای هر وبسایتی است تا مردم را به تعامل با آن ترغیب می کند.

استراتژی های اجتماعی، SEO و تحقیقات نقش مهمی در نمایش برند شما به کاربران صحیح ایفا می کنند.

طراحی وبسایت حائز اهمیت است

عناصر متعددی در طراحی دخیل هستند، از جمله تجربه کاربر، کپی و بازاریابی. شما باید بتوانید توجه مخاطب را جلب کرده و در حفظ آن بکوشید.

وبسایت خود باعث ایجاد حس خوب در مخاطبان نسبت به آنچه که برند شما ارائه می دهد، می شود. همچنین وبسایت باعث تعامل مخاطبان با شما در طول حیات شان می شود.

البته، کیفیت خدمات یا محصولات شما، فرهنگ شرکت شما و آنچه که برند شما ارائه می کند از مهم ترین عواملی است که یک مشتری را به ادامه تجارت با شما ترغیب می کند. شما باید اطمینان حاصل کنید که آن ها در درجه اول می دانند شما چه کسی هستید و وبسایت شما اولین تاثیر و برداشت را ایجاد می کند.

 

منبع

نظر شما :

شش − دو =