دلایل استفاده از برون سپاری

تصمیم برای برون سپاری

به واسطه اینترنت، روابط تجاری به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود که موجب سهولت در یافتن مناسب‌ترین شریک برای پروژه‌ها می‌شود.
از عمده‌ترین دلایل روند رو به رشد میزان تمایل شرکت‌ها به برون سپاری، اینترنت است که ارتباط آسان با سایر افراد و کسب‌وکارها را در دو دهه اخیر ممکن ساخته است.
علاوه بر این، شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات برون سپاری نسبت به گذشته طیف وسیعی از خدمات فنی و پشتیبانی ارائه می‌دهند.
از نظر برخی شرکت‌ها، قیمت های پایین خدمات برون سپاری ممکن است دلالتی ضمنی بر کیفیت پایین داشته باشد. آن‌ها همچنین ممکن است نسبت به تأمین منابعی به خصوص و ملزومات اولیه برای افرادی که پیش از این ملاقات نکرده‌اند، مردد باشند.
هرچند این نگرانی‌ها قابل درک است، با در نظر گرفتن نسبت هزینه به کیفیت، تجربه فنی، تنوع در مجموعه توانمندی ها و انعطاف پذیری در برون سپاری، سرمایه‌گذاری در برون سپاری مقرون به صرفه و معقول است.

4 دلیل برای برون سپاری پروژه‌های ساخت و توسعه
1. قیمت های مقرون به صرفه بدون کاهش کیفیت
2. سیستم‌های IT توسعه‌یافته
3. مجموعه‌ای از توانمندی های متنوع
4. انعطاف پذیری هنگام تغییرات عملیاتی

مزایای برون سپاری
قیمت های مقرون به صرفه بدون کاهش کیفیت

ارائه خدمات با قیمت کم استراتژی نیست، بلکه به خاطر هزینه‌های پایین زندگی در این کشورهاست. به خصوص کشورهای اروپای شرقی و بالتیک، نظیر استونی و لیتوانی، کم‌ترین شاخص مربوط به هزینه زندگی را دارند و در نتیجه پایین‌ترین نرخ توسعه ساعتی را دارند. به نسبت، کشورهای اسکاندیناوری مانند سوئد، دانمارک و نروژ بیشترین میزان هزین زندگی و در نتیجه بیشترین نرخ توسعه ساعتی را دارند.

سیستم‌های IT توسعه‌یافته

بیشتر کشورهای اروپای شرقی توسعه زیرساخت‌ها و صنعت IT خود را از طریق نوآوری‌های دولتی و آموزشی تقویت می‌کنند. به عنوان مثال، دولت بلاروس مجموعه‌ای از معافیت‌های مالیاتی و قوانین کارآفرین محور، مانند اجازه ورود بدون ویزا برای افراد از بیش از 80 کشور، وضع کرده‌اند. همچنین، رئیس‌جمهور این کشور از کاهش محدودیت‌های مبادله ارز جهت جذب سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با پتانسیل رشد بالا، حمایت می‌کند.

مجموعه‌ای از توانمندی های متنوع

با افزایش تقاضا و تخصیص بودجه برای برون سپاری خدمات توسعه IT، تأمین‌کنندگان این خدمات باید خود را از دیگر تأمین‌کنندگان متمایز کنند. یکی از راه‌های ایجاد تمایز این است که تأمین‌کنندگان، تکنولوژی‌های پرتقاضایی که اغلب تخصص یک توسعه‌دهنده نیست را ارائه دهند. به عنوان مثال، در کشورهای آسیایی و اروپای شرقی، تعدادی از متخصصینی وجود دارد که با Python و Shell کار می‌کنند.
خدمات برون سپاری شده به ما امکان می‌دهد مجموعه مهارت‌های مورد نیاز را شناسایی کرده و به دنبال توسعه‌دهندگانی با تجربه مناسب باشیم. این کار مانند جمع کردن یک تیم ایده‌آل است که با استخدام افراد بومی امکان‌پذیر نیست.

انعطاف پذیری هنگام تغییرات عملیاتی

در استفاده از تیم داخلی، انعطاف پذیری و چابکی قربانیِ امنیت و سهولت همکاری می‌شود. علاوه بر این، برون سپاری باعث کاهش خطرات ناشی از تغییرات عملیاتی و مالی می‌شود.
توانایی تنظیم اندازه پروژه مناسب کسب‌وکارهای فصلی یا صنایعی است که بعد از اجرای قرارداد دچار رکود می‌شوند. فقدان هزینه‌های کلی همچنین ریسک مالی را کاهش می‌دهد. فرایند برون سپاری با صرفه‌جویی در فضای اداری، کامپیوتر و دوره آموزشی مورد نیاز، مزایای پولی دربردارد.

 

نظر شما :

نه − 2 =