شش سؤال درباره طراحی و توسعه قبل از ساخت یک اپلیکیشن

Development
هنگام صحبت از کامل کردن ساخت یک اپلیکیشن موفق، طراحی و توسعه به یک اندازه حائز اهمیت هستند. اما هنگامی که تیم شما منابع لازم برای به کار گیری تیم های کامل توسعه و طراحی را ندارد، چه اتفاقی میفتد؟ در این شرایط باید دیدگاهی استراتژیک تر و باذکاوت تر داشته باشید.

برای هر جنبه ای از زندگی مان یک اپلیکیشن وجود دارد – اپلیکیشن های سلامت، شبکه سازی و بهره وری.

اگر به دنبال اثبات میزان پیشرفت صنعت اپلیکیشن موبایل هستید، نگاهی به این آمار بیندازید: در سه ماه اول سال 2018، هر روز بیش از 1400 اپلیکیشن جدید برای iOS منتشر می شد. و این رشد نشانی از کم شدن ندارد.

اپلیکیشن های موبایل مدیریت زندگی ما را ساده تر می کند. این امر آن ها را تبدیل به منطقی ترین راه جهت حل مشکلات مشتریان برای شرکت های نوپا می کند. اگرچه، ساخت یک اپلیکیشن زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. این کار به سادگی ترکیب کردن یک دسته از کدها با هم و داشتن امید برای بهترین نیست. مانند هر مشکلی، شما باید با یک نقشه شروع کنید.

دو عنصر اساسی برای ساخت یک اپلیکیشن جدید وجود دارد:

– طراحی، که به چیدمان، تصاویر و تجربه کاربر مربوط است.
– توسعه، که به تکنولوژی مورد استفاده، کدنویسی، قابلیت و عملکرد مرتبط است.

شرکت های نوپا به طور معمول از تیم های کوچک تری ساخته شده اند که ممکن است منابع برای به کارگیری تیم های طراحی و توسعه را نداشته باشند. بنابراین، برای شما مهم است که خلاق تر باشید.

در نتیجه، اگر شما کسب و کار کوچکی برای ساخت یک اپلیکیشن هستید، چطور می توانید درباره طراحی و توسعه فکر کنید؟ در اینجا، تمامی فاکتورهایی که شما باید برای اطمینان از بی نقص بودن در نظر بگیرید، به اشتراک گذاشته شده است.

شش سوالی که هنگام طراحی و توسعه یک موبایل باید پرسید

– هدایت کاربران در اپلیکیشن شما چقدر آسان است؟
– آیا اپلیکیشن شما از لحاظ بصری جذاب است؟
– آیا تست ها تصمیمات شما را پشتیبانی می کنند؟
– آیا تحقیقات تان از این رویکرد پشتیبانی می کنند؟
– الزامات فنی مورد نیاز برای ساخت این اپلیکیشن چیست؟
– از چه شیوه هایی باید استفاده کرد؟/ بهتر است چه کارهایی انجام دهیم؟

در این مقاله به توضیح سه سوال اول پرداخته می شود.

هدایت کاربران در اپلیکیشن شما چقدر آسان است؟

به تمامی اپلیکیشن هایی که در طول روز استفاده می کنید فکر کنید – این اپلیکیشن می تواند تقویم، پیام رسان یا Spotify.

هر کدام را در نظر بگیرید، همه آن ها یک هدف مشترک دارند، همگی حول آن هدف واحد طراحی شده اند.

هنگامی که اپلیکیشن Uber را باز می کنید، شما را درگیر یک سری از منوها در جستجوی رزرو یک تاکسی نمی کند؛ در عوض، به سادگی می پرسد: کجا می روید/مقصد؟

اگر در حال ساخت یک اپلیکیشن هستید، ممکن است درگیر تمامی امکاناتی شوید که می توانید پیشنهاد دهید. اما به خاطر بسپارید که اگرچه یک اپلیکیشن می تواند ویژگی های زیادی ارائه دهد، نباید این طور باشد.

به خاطر اینکه ویژگی های اضافی که جالب به نظر می رسند، ممکن است بلااستفاده باشند و منجر به هدر رفتن منابع و نارضایتی کاربران شود، از ساخت چنین اپلیکیشن هایی همه کاره ای اجتناب کنید.

اگر قانع نشده اید که هر چه ساده تر بهتر است، Citi bank آمریکا، برخلاف اپلیکیشن پر ویژگی رقبایش، بر سهولت استفاده و هدایت در اپلیکیشن موبایل خود تأکید می کند. این رویکرد به سودآوری رسیده است: در سه ماه دوم سال 2019، کاربران این بانک 12 درصد رشد کرده است.

سادگی یک برتری در طراحی اپلیکیشن است. اگر اپلیکیشن شما هدایت ساده نداشته باشد، هیچ کس از آن استفاده نخواهد کرد.

آیا اپلیکیشن شما از لحاظ بصری جذاب است؟

هرچند به اهمیت سادگی نیست، ظاهر و رنگ ها در یک اپلیکیشن موبایل تجربه کاربر را بهبود می بخشد. استفاده از رنگ ها و اشکال متضاد توجه کاربران را به نواحی که می توانند با آن تعامل داشته باشند، جلب می کند.

بسیاری از شرکت های نوپا به سادگی از رنگ برند خود استفاده می کنند. اما، در روانشناسی رنگ ها حرفی برای گفتن وجود دارد. رنگ های خاص اثرات خاصی می گذارند یا باعث می شوند افراد حس خاصی کنند.

برای مثال، آبی، باعث القای حس اعتماد و امنیت می شود. استفاده اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، و لینکدین از درجات متفاوتی از رنگ آبی، نه تنها در اپلیکیشن بلکه در آیکون، اتفاقی نیست.

وقتی صحبت از آیکون می شود، تحقیقات نشان می دهند گرایشات خاص رنگ براساس قابلیت وجود دارد. به عنوان نمونه، 30 درصد از اپلیکیشن های خوراک و نوشیدنی از رنگ قرمز استفاده می کنند، که به نظر می رسد رنگی اشتهاآور است.

در حالی که آیکون اپلیکیشن اولین فرصت برای جلب توجه یک کاربر است، گرایشات طراحی جالبی در چند سال اخیر وجود داشته است.

هنگامی که اینستاگرام لوگوی الهام گرفته خود از دوربین Howard را به طیف رنگ اخیر تغییر در سال 2016 تغییر داد، عکس العمل قابل توجهی وجود داشت. هرچند استفاده از رنگ های سرزنده برای آیکون اپلیکیشن یک گرایش در طراحی است که در آینده ادامه می یابد.

آیا تست ها تصمیمات شما را پشتیبانی می کنند؟

بسیاری از شرکت های نوپا حقیقتاً بیشتر نگران این هستند که اپلیکیشن شان چطور کار می کند نسبت به اینکه چطور به نظر می رسد. بنابراین، آن ها ممکن است با انجام تصویب یه طراحی قبل از راه اندازی کاملاً راضی باشند.

هر چقدر یک اپلیکیشن سریع تر منتشر شود، سریع تر می تواند به حل مشکلاتی که به خاطر آن طراحی شده کمک کند.

یک مشکل رایج حتی در میان شرکت های بزرگ و باتجربه این است که در تلاش برای انتشار یک اپلیکیشن، کسب و کارها به اندازه کافی زمان برای تست و بازبینی مناسب کاربر، نمی گذارند.

چیزی بهتر از این نیست که به شما بگوید کجا می توانید بهبود دهید یا پیشنهاد ویژگی هایی را دهد که نیاز به تمرکز در اپلیکیشن خود ندارید نسبت به آن هایی که می خواهید از آن استفاده کنید. ترکیبی از سؤالات عینی و ذهنی می تواند بازخورد باارزشی ایجاد کند و در برجسته کردن نواحی که در طراحی اولیه تان در نظر نگرفتید کمک می کند.

به جای اینکه برای آشکار کردن مشکلات تا زمان انتشار صبر کنید، تست جامعی در فرایند طراحی خود بگنجانید. این امر به حل سریع مشکلات بین اپلیکیشن و کاربران تان می انجامد. و هنگامی که اپلیکیشن شما انتشار یابد، با تمرکز بر مصرف کننده آماده ایجاد تغییر در زندگی افراد خواهد بود.

سه سؤال مهم دیگری که باید مدنظر قرار گیرند شامل:

 آیا تحقیقات تان از این رویکرد پشتیبانی می کنند؟
 الزامات فنی مورد نیاز برای ساخت این اپلیکیشن چیست؟
 از چه شیوه هایی باید استفاده کرد؟/ بهتر است چه کارهایی انجام دهیم؟

 

منبع

نظر شما :

4 × 1 =