ده framework برتر JavaScript در سال 2020

JavaScript Frameworks
امروزه بسیاری از زبان های برنامه نویسی در تمام دنیا استفاده می شوند که هر کدام اهداف، مزایا و معایب و پیچیدگی های خود را دارند. اگرچه، JavaScript توانسته به عنوان یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا رواج یابد.

JavaScript یک زبان برنامه نویسی قوی برای ساخت وب، دسکتاپ و موبایل اپلیکیشن با ویژگی و قابلیت های غنی است. در این شرایط، شخص می تواند وبسایتی بسازد که user-friendly و تعاملی است. امکاناتی نظیر به روزرسانی صفحات وب، بهبود UI شامل انیمیشن، نقشه های تعاملی، گرافیک و موارد بیشتری که به آسانی می توان با استفاده از JavaScript انجام داد.

یک JavaScript Framework چیست؟

در حوزه ساخت، JavaScript Framework به معنای library ای است که برای برنامه نویسان template های پیش ساخته وبسایت و کد پیش نوشته JavaScript برای task های استاندارد برنامه نویسی ارائه می دهد. میلیون ها برنامه نویس از framework های JavaScript برای سرعت بخشیدن به جریان ساخت و بهبود شیوه های بهتر استفاده می کنند.

تعداد زیادی از framework های ساخت وب در طی چند سال گذشته به دنیای JavaScript پیوسته اند. استفاده از آن ها به هدف اصلی، قابلیت پلت فرم کلی، الزامات پروژه و چگونگی اجرا در هر سناریوی خاص بستگی دارد.

با استفاده از بهترین framework های ساخت JavaScript، در زمان و انرژی که برای ساخت وبسایت ها و اپلیکیشن هایی که مبتنی بر JavaScript هستند به میزان زیادی صرفه جویی می شود. در این صورت، کل روال کار ساده شده و به برنامه نویسان امکان می دهد تا وب اپلیکیشن هایی کارا در مقیاسی بزرگ بسازند.

محبوب ترین و برترین لیست framework های JavaScript

امکان استفاده از بسیاری از framework ها و library های JavaScript وجود دارد و حداقل دو framework جدید هر ماه منتشر می شود. با این وجود فرایند انتخاب از میان بهترین framework های JavaScript برای پروژه بعدی می تواند ترسناک باشد. برای آسان تر کردن کار برای شما، ما لیستی از بهترین framework های JavaScript گردآوری کرده ایم. بنابراین، در مدت زمان کمتری می توانید کارهای با کیفیت بیشتری انجام دهید. در این مقاله، نگاه دقیق تری به برترین framework های JavaScript می اندازیم. ما بر این باور هستیم که این framework ها در آینده به کار خواهند آمد.

بنابراین، با لیستی از بهترین framework های JavaScript شروع می کنیم.

Angular.Js

این framework که توسط Google ساخته و پشتیبانی می شود یکی از کاراترین و محبوب ترین framework های JavaScript است که بهترین راه حل ها را برای ترکیب JavaScript با HTML و CSS به برنامه نویسان ارائه می دهند. در حقیقت، این یک front-end web framework ای است که open-source می باشد و امکان ساخت وب اپلیکیشن های تک صفحه ای تعاملی (interactive single-page) را به برنامه نویسان می دهد که مانند هیچ چیز نیست.

React.Js

این framework که توسط Facebook ساخته شد، یک JavaScript library کارایی است که open-source است و برای ساخت UI های interactive استفاده می شود. این JS framework که به سرعت در حال رشد است توسط متخصصان وب برای رسیدگی و استفاده از view layer های اپلیکیشن ها و وبسایت های پیچیده استفاده می شود. React.js سریع تر از Angular.js است و انتخاب مناسب برای کسانی است که به دنبال یک framework ساده، مقیاس پذیر (scalable) و سریع هستند.

Vue.Js

Vue.Js یکی از معروف ترین framework های JavaScript است و توسط Evan You در سال 2014 ساخته شد. این framework در واقع یک library سبک open-source است که برای ساخت UI های خلاقانه استفاده می شود. در حال حاضر، بیشتر از 36 هزار وبسایت در حال استفاده از این پلت فرم هستند که شامل وبسایت بسیاری از کمپانی های بزرگ است. Vue سازگار است و فرایند ساخت UI را سازمان دهی تر می کند.

Ember.Js

Ember.js یک front-end JavaScript framework است که open-source است و امکان ساخت single-page انطباق پذیر، دسکتاپ و موبایل اپلیکیشن ها را می دهد. این framework براساس الگوی MVVM (Model-View-ViewModel) کار می کند و با چند ویژگی منحصربه فرد ادغام شده تا به برنامه نویسان کمک کند.

Meteor.Js

Meteor.js یک full-stack JavaScript framework است که توسط شرکت Meteor Development Group ساخته شد. این framework با استفاده از Node.js ساخته شده و امکان نمونه سازی سریع و ساخت پروژه های cross-platform را می دهد. بدون توجه به پلت فرم، Meteor یک پلت فرم ایده آل برای ساخت موبایل اپلیکیشن هایی است که با دقت کدنویسی شده اند.

Mithril.Js

Mithril.js یک client-side JavaScript framework مدرنی است که به طور معمول برای ساخت اپلیکیشن های تک صفحه ای Single Page Application (SPA) استفاده می شود. این framework براساس module هایی برای routing، XHR و data binding های قابل تنظیم، ساخته شده است. همچنین، این framework می تواند نسبت به دیگر framework ها، library هایی با زمان load سریع تر و به روز رسانی سریع تر عملکرد، ارائه دهند.

Node.js

Node.js یک server-side JavaScript framework است که روی موتور Google Chrome’s V8 JavaScript کار می کند. این platform که open-source است برای ساخت networking و اپلیکیشن های back-end در محیط اجرای cross-platform استفاده می شود. Node.js قادر است به صورت همزمان تعداد زیادی connection را با حداکثر توان مدیریت کند که باعث می شود اپلیکیشن ها سازگاری زیادی داشته باشند.

Polymer.Js

Polymer.js یک JavaScript Library است که open-source است و در ساخت وب اپلیکیشن های cross-browser استفاده می شود که با عناصر قابل استفاده مجدد وب سازگار است. این اولین JS library است که امکان ساخت اپلیکیشن های interactive با استفاده از عناصر وب را فراهم می کند. با کمک polyfills (مشخصات عناصر وب ) عناصر سفارشی و با قابلیت استفاده مجدد می توانند ایجاد شوند.

Aurelia.Js

در گامی مدرن تر در framework های ساخت اپلیکیشن، AureliaJS یک JavaScript framework است که open-source است و برای طراحی موبایل، دسکتاپ و ساخت وب طراحی شده است. از این رو نسل بعدی framework های UI خوانده می شود و از مجموعه ای از JS module ها ساخته شده است که امکان ساخت آسان اپلیکیشن های فوق العاده را به برنامه نویسان می دهد. Aurelia.js با ایجاد امکان ارتقای pure JavaScript و بازبینی ویژگی های EX 2016، امکان کدنویسی راحت تر را با استفاده تکنیک های object-oriented به برنامه نویسان می دهد.

Backbone.Js

Backbone یکی از محبوب ترین JavaScript framework هایی است که برنامه نویسان را قادر می سازد تا اپلیکیشن های client-side بسازند که بر روی browser اجرا می شود. این framework یک MVP netwok برای ارائه داده ها در قالب مدل، مستندسازی Objent Model (DOM) در Views فراهم می کند و هر دو Event در حال استفاده را به هم متصل می کند. این JS library سبک امکان انتخاب ابزار مناسب برای پروژه مورد نظر را به برنامه نویسان می دهند. اگرچه این مورد در آخر لیست مطرح شد، قطعاً کم اهمیت تر نیست.

منبع

نظر شما :

پنج × سه =