8 اشتباه رایجی که برای ساخت یک موبایل اپلیکیشن باید از آن اجتناب کرد

موبایل اپلیکیشن
ساخت یک موبایل اپلیکیشن موفق برای تجارت خودتان، کار ساده ای نیست. بسیاری از صاحبان مشاغل اشتباهات رایجی مرتکب می شوند که بر نتایج اثر می گذارد.

یک موبایل اپلیکیشن می تواند منبع باارزشی برای کسب و کارتان محسوب شود. این اپلیکیشن می تواند در بهبود امور بازاریابی، فروش، درآمد و فرآیندهای داخلی تجارت به شما کمک کنند. داشتن یک موبایل اپلیکیشن برای کسب و کارتان بدان معناست که شما می توانید مجموعه کاملاً جدیدی از مخاطبان را هدف قرار دهید و جریان های درآمدی جدیدی ایجاد کنید.

اگرچه آنطور که به نظر می رسد ساده نیست. برطبق آمار، مجموعاً بیش از 3 میلیون اپلیکیشن در Google Play Store و Apple Store وجود دارد.

در حالیکه در مجموع Google Play Store و Apple Store بیشترین میزان اپلیکیشن ها را دارند، اپلیکیشن های اندروید بیشتری در Google Play Store نسبت به تعداد اپلیکیشن های iOS در Apple Store وجود دارد.

بنابراین چطور می توان مطمئن شد که موبایل اپلیکیشن شما نسبت به بقیه برتر است و مزیت رقابتی واقعی برای کسب و کارتان ایجاد می کند؟ بدین جهت باید از خطاهای مرسومی که صاحبان مشاغل مرتکب می شوند دوری جست.

اشتباهات رایجی که هنگام ساخت یک موبایل اپلیکیشن برای تجارت تان باید از آن ها دوری جست

1. ساخت یک موبایل اپلیکیشن هنگامی که نیاز واقعی وجود نداشته باشد
2. انجام ندادن تحقیقات
3. تعیین بودجه غیرواقعی
4. برگزاری نشست ها و جلسات غیرشفاف (اطلاع رسانی ناواضح)
5. داشتن ویژگی ها و قابلیت های زیاد
6. عدم تدوین استراتژی cross-platform
7. تمرکز بیش از حد بر روی ظاهر بدون توجه به مشتری
8. عدم تدوین استراتژی بازاریابی

ساخت یک موبایل اپلیکیشن هنگامی که نیاز واقعی وجود نداشته باشد

بسیاری از صاحبان مشاغل با ایده موبایل اپلیکیشن فوق العاده مراجعه می کنند. موبایل اپلیکیشن ها می توانند به گسترش مشتری کمک کنند. هرچند، ساخت اپلیکیشنی که تقاضایی ندارد اشتباه بزرگی است.

ساخت موبایل اپلیکیشن فرایندی زمان بر و پرهزینه است. اگر کسی از اپلیکیشن شما استفاده نکند، بار مالی سنگینی بر کسب و کار شما تحمیل می کند.

شما باید به طور واضح اهداف کاری خود را تعریف کنید و ببینید آیا اپلیکیشن اهداف تعیین شده را برآورده می کنند. کسب و کارها خواهان این هستند که کاربران ضمن برقراری ارتباط از طریق اپلیکیشن خرید انجام دهند.

گام اول تعیین مشکلات کسب و کار و نیازهای مشتریانتان است. بعد از آن ببینید آیا یک موبایل اپلیکیشن می تواند مشکلات را برطرف کند و انتظارات مشتریان را برآورده سازد. اگر پاسخ مثبت است، فرایند ساخت اپلیکیشن را ادامه دهید.

انجام ندادن تحقیقات

این مورد مطابق با نکته بالاست. صاحبان مشاغل باید تحقیقات کافی قبل از تصمیم به ساخت یک موبایل اپلیکیشن انجام دهند. به خاطر داشته باشید که هر کسب و کار و فرایند ساخت اپلیکیشنی مجموعه متفاوتی از اهداف دارند. شما باید قبل از شروع عوامل زیادی را مدنظر قرار دهید.

هیچگاه براساس تحقیقات گوگل نتیجه گیری نکنید. به اهداف اولیه اپلیکیشن تان، ماهیت کسب و کارتان، مشتریان هدف، رقابت و تئوری فروش منحصربه فرد فکر کنید.

انجام تحقیقات جامع هنگام ساخت یک موبایل اپلیکیشن برای کسب و کارتان می تواند منابع مالی زیادی را حفظ می کند.

تعیین بودجه غیرواقعی

تعیین بودجه غیرواقعی اشتباه دیگری است که افراد مرتکب می شوند.

ساخت یک موبایل اپلیکیشن سفارشی بدین معناست که شما باید تیمی از برنامه نویسان، طراحان و متخصصان بازاریابی اپلیکیشن استفاده کنید. بعلاوه، براساس ویژگی ها، قابلیت ها و پیچیدگی کلی اپلیکیشن تان، فرایند ساخت می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

تکنولوژی موبایل با معرفی فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی (AI)، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) روز به روز در حال تغییر است. این فناوری ها فرایند ساخت و توسعه را پیچیده تر و زمان بر تر می کنند.

با دریافت قیمت از شرکت و فریلنسرهای مختلف، تحقیقات بازار انجام دهید. این امر به شما ایده می دهد که چه میزان باید صرف کنید.

ساخت یک موبایل اپلیکیشن برای کسب و کار شما هزینه کمی ندارد. باید این نکته را مدنظر قرار داد که گزینه های ارزان تری که در دسترس است، بهترین نتیجه را تضمین نمی کنند. باید اطمینان حاصل کنید که قبل از نهایی کرن بودجه، الزامات و اهداف خود را با برنامه نویسان به بحث و تبادل نظر گذاشته اید.

برگزاری نشست ها و جلسات غیرشفاف (اطلاع رسانی ناواضح)

این نکته بسیار حائز اهمیت است که در ابتدای کار انتظارات خود را به طور شفاف مطرح کنید.

بهترین راه جلوگیری از سردرگمی این است که به طور دقیق و با استفاده از تصاویر به برنامه نویسان توضیح دهید که چه ویژگی هایی در اپلیکیشن خود می خواهید. برای ایده دادن به برنامه نویسان می توانید از ساخت نمودار و طرح های اولیه استفاده کنید.

این طرح شامل توضیح هر بخش است و اینکه با کلیک کاربر بر روی هر دکمه، چه اتفاقی می افتد و کدام صفحه بعد از یک دستور خاص باید نمایش داده شود و دیگر چیزهایی ست که در اپلیکیشن خود نیاز دارید.

از آنجا که برنامه نویسان دقیقاً می دانند چه کاری باید انجام شود و چقدر زمان نیاز است، این امر به شما کمک می کند تا یک بودجه درست و واقعی تهیه و تنظیم کنید.

داشتن ویژگی ها و قابلیت های زیاد

داشتن اپلیکیشنی که قابلیت ها و ویژگی های خاص دارد عالی است. اما اپلیکیشنی که هر ویژگی که به ذهن تان می رسد را داشته باشد، عاقلانه نیست.

به خاطر داشته باشید که افزودن هر ویژگی جدید به هزینه و زمان ساخت اضافه می کند. بودجه ساخت یک اپلیکیشن با چندین قابلیت هزینه بیشتری از یک اپلیکیشن ساده دارد.

بعلاوه، تمی توان مطمئن بود که این ویژگی های اضافه برای مشتریان مفید خواهد بود یا نه.

به این خاطر است که شما ابتدا باید با اپلیکیشنی شروع کنید که اهداف و نیازهای اولیه کسب و کارتان را برطرف می کنند. بعد از آن به تدریج می توانید اضافه کردن ویژگی های جدید، به روز رسانی و بهبود را براساس بازخورد کاربران انجام دهید.

عدم تدوین استراتژی cross-platform

عدم ساخت یک استراتژی کارآمد با قابلیت اجرا در دستگاه ها و نرم افزارهای مختلف خطای دیگری ست. زمان آن که ساخت یک موبایل اپلیکیشن برای یک پلت فرم واحد هوشمندانه محسوب میشد، گذشته است.

امروزه با کمک ابزارهای ساخت موبایل اپلیکیشن cross-platform پیشرفته، برنامه نویسان می توانند به طور همزمان اپلیکیشن برای اندروید و iOS بسازند. برنامه نویسان می توانند یک source code واحد را در چند پلتفرم استفاده کنند. PhoneGap ابزار مشابهی است که برنامه نویسان برای ساخت اپلیکیشن cross-platform استفاده کنند.

با وجود اینکه ساخت یک موبایل اپلیکیشن cross-platform موانعی دارد، زمانی که بودجه محدود است گزینه مناسبی است. همچنین این گزینه به شما امکان می دهد تا بازار را تست کنید و تصمیم بگیرید که با اپلیکیشن hybrid ادامه دهید یا native؟

تمرکز بیش از حد بر روی ظاهر بدون توجه به مشتری

داشتن موبایل اپلیکیشنی عالی با تجربه ای بد برای کاربر، هیچ کمکی نخواهد کرد. شما باید مطمئن شوید که اپلیکیشنی با تمرکز بر نیازهای مشتریان، و نه فقط طراحی، می سازید.

تجربه کاربر نقش حیاتی در تعامل و بهبود پایگاه مشتریان دارد. اطمینان حاصل کنید که طراحی ساده و سر راست است و به کاربران این امکان را می دهد که به سادگی بین صفحات مختلف حرکت کنند. به جای برآورده ساختن اهداف تجاری خود، باید اپلیکیشنی با درنظر گرفتن کاربر نهایی بسازید.

اپلیکیشن هایی که ضمن ارائۀ تجربه عالی برای کاربر می توانند اهداف اولیه کسب و کار را تحقق بخشند، می توانند مسیر بیشتری برای پیشرفت کارشان طی کنند.

عدم تدوین استراتژی بازاریابی

قبل از صرف هزینه، زمان و نیرو در ساخت اپلیکیشن، زمانی را برای تدوین استراتژی های بازاریابی اختصاص دهید. ساختن یک اپلیکیشن یک موضوع و دسترسی به افراد درست و مورد هدف برای دانلود اپلیکیشن، موضوعی کاملاً متفاوت است.

از آنجا که روزانه هزاران اپلیکیشن روانه بازار می شوند، رقابت سنگینی در app store وجود دارد. بدون یک برنامه بازاریابی جامع و واحد، فروش اپلیکیشن شما تقریباً غیرممکن است.

شما باید درباره مخاطبین خود تحقیق کنید، صفحه Storage اپلیکیشن خود را بهینه کنید، راجع به اپلیکیشن خود نظر بگیرید، اپلیکیشن خود را به اشتراک بگذارید، از influencer ها برای ترویج و تبلیغ اپلیکیشن خود استفاده کنید تا بتوانید به طور مؤثر آن را بازاریابی کنید.

شرکات با یک تیم توسعه باتجربه برای کسب و کار شما حیاتی است

ساخت موبایل اپلیکیشن سرمایه گذاری بزرگی برای شرکت شماست. بنابراین، نباید مسئولیت آن به یک تیم بی تجربه سپرده شود. از آنجاکه معادل آنچه پرداخت می کنید، دریافت می کنید، این وظیفه باید به دقت انجام شود. گاهی اوقات بهتر است بر روی شرکتی معتبر و قابل اعتماد با قابلیت ها و تجارب سرمایه گذاری بیشتری کرد تا محصولی با کیفیت بالا ایجاد کرد.

علاوه بر این، ساخت یک موبایل اپلیکیشن فرایندی مداوم است. تا زمان راه اندازی محصول نهایی، چندین بار بازبینی و اصلاح انجام می گیرد. تمام موضوع در خصوص این است که همه چیز گام به گام بهتر شود. همچنین، هنگامی که با یک تیمی از برنامه نویسان حرفه ای کار می کنید، می توانید سریع تر به یک اپلیکیشن موفق دست یابید.

مطمئن شوید که شرکت سازنده اپلیکیشن درک عمیقی از کسب و کار شما، تخصص در طراحی و ساخت و بهترین شیوه های تست و آزمایش کردن را دارند. از شرکت سازنده بخواهید تا پروژه های قبلی خودشان را به شما نشان دهند. عقاید، نظرات و مشتریانی که با آن ها کار کرده اند را هم بررسی کنید.

باهوش باشید و تمام تلاش خود را بکنید تا به منظور گرفتن بهترین تصمیم برای ساخت، از اشتباه اجتناب کنید.

 

منبع

نظر شما :

9 + پانزده =