مدت زمان ساخت یک پروژه اپلیکیشن موبایل چقدر است؟

MobileDevelopmentPlanning
پاسخ به این پرسش طولانی تر از آن است که انتظار داشته باشید، اما نه آن مدت زمانی که شما از آن می ترسید. با برنامه ریزی برای مراحل تحقیقات، مشخصات، ساخت و تست، شما درک بهتری از مدت زمان یک پروژه موبایل اپلیکیشن خواهید داشت.

هر اپلیکیشن در طراحی و پیچیدگی کاملاً متفاوت است، هرچند گام های اولیه ساخت مشابه است. سفارشی سازی ظاهر و عملکرد هر اپلیکیشن چیزی است که فرایند ساخت به طور دقیق و پیچیده کد نویسی می شود.

برای درک بهتر یک پروژه معمولی موبایل اپلیکیشن، ما چهار فاز ابتدایی ساخت اپلیکیشن را در کنار ملزومات و زمان بندی پیش بینی شده، مطرح می کنیم.

چهار مرحله از یک پروژه ساخت اپلیکیشنی معمولی

– تدوین ایده و تحقیق (دو تا سه هفته)
– مشخصات و طراحی (دو تا چهار هفته)
– معماری و ساخت اپلیکیشن (سه تا شش ماه)
– تست و نهایی سازی (سه تا شش هفته)

فاز اول: تدوین ایده و تحقیق (دو تا سه هفته)

اگر تاکنون در ساخت نرم افزار درگیر بوده اید، فرایند ساخت یک اپلیکیشن بسیار مشابه است. ایده های بسیاری وجود دارد، اما کلید اصلی یافتن درست ترین ایده است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم از طریق app store جستجو کنید که آیا اپلیکیشن های مشابه دیگری وجود دارد. به طور ساده چندین کلید واژه امتحان کنید تا ببینید چه نتایجی در Google Play Store و iOS App Store نشان داده می شود.

متعجب نشوید اگر اپلیکیشن های مشابه بازاریابی شده اند. بهترین زمان برای افزودن ویژگی های خاص و ساخت سفارشی برند خودتان قبل از شروع است.

اگر برای قابل اطمینان بودن ایده نیاز به اطمینان خاطر دارید، به برنامه نویسان خود نگاهی بیندازید – آن ها آماده ارائه تجربیات و دیدگاه های خود هستند. هنگامی که مفهوم و تصویر کلی ثابت و مستحکم شد، به فاز دوم حرکت می کنید.

فاز دوم: مشخصات و طراحی (دو تا چهار هفته)

هنگام صحبت از اپلیکیشن ها، طراحی بسیار مهم است. ظاهر درستی بسازید تا سریع انجام شود در غیر اینصورت زمان بیشتری می برد تا جزئیات را درست کنید. شما به عنوان تصمیم گیرنده با تیم خود در موارد زیر کار خواهید کرد:

– وظایف خاصی که اپلیکیشن انجام خواهد داد را شناسایی کنید. الزامات آن چیست؟
– تصمیم بگیرید چگونه اپلیکیشن با وبسایت موجود یا برنامه ریزی شده کار خواهد کرد. آیا از وبسایت تقلید خواهد کرد یا کاملاً کاربردی خواهد بود و به عنوان اپلیکیشنی مستقل تبلیغ خواهد شد؟
– نیازهای کاربران را مورد بحث و بررسی قرار دهید و اینکه چطور اپلیکیشن بر مسائل هدایتی و عملیاتی بالقوه غلبه خواهد کرد. هیچ چیز بدتر از اپلیکیشنی نیست که نقص دارد. کاربران اپلیکیشنی را که در قابلیت وعده داده شده نقص دارد را رها می کنند.
– در کنار مستندسازی جزئیات هر ویژگی، طراحی اپلیکیشن را انجام دهید. درباره تغییرات و بازبینی های ممکن بحث کنید تا مطمئن شوید طراحی تمام نیازهای موجود را پوشش می دهد.
– تصمیم بگیرید که آیا ویژگی های بیشتری را در آینده می خواهید گسترش دهید. اگر پیشاپیش برنامه ریزی کنید در زمان و بودجه صرفه جویی می کنید.

براساس تجارب ما، مشخصات و فاز طراحی تا چهار هفته زمان می برد. اگر ماهیت اپلیکیشن ساده است، سریع تر می تواند انجام شود.

فاز سوم: معماری و ساخت اپلیکیشن (سه تا شش ماه)

برنامه ریزی هر نوع از برنامه نرم افزاری زمان بر است. هر وظیفه پروژه را زمان بندی کنید تا ببینید کجا می توانید در زمان و بودجه اثربخش تر باشید. مانند هر پروژه پیچیده ای، برخی از وظایف می توانند از پیش انجام شوند، حال آنکه دیگر وظایف ترتیبی گام به گام را در پیش می گیرند.

به عنوان مثال، در طول کل پروژه می توانید روی آیکون های اپلیکیشن کار کنید. با تکامل معماری، از یک آیکون “ساختگی” به طور موقت هنگامی که ظاهر اپلیکیشن در طول زمان تغییر می کند استفاده کنید. ساخت نمایی کلی و برنامه ای خاص برای طبق بودجه پیش رفتن و کامل کردن موفق اپلیکیشن ضروری است.

هنگامی که برنامه را تهیه کردید و مورد تأیید قرار گرفت، ساخت معماری می تواند آغاز شود. چارچوب شامل رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX)، frontend و backend. این موارد بخش فنی فرایند است، به خصوص اگر اپلیکیشن نیاز به ادغام شدن با دیگر تکنولوژی ها دارد.

فاز چهارم: تست و نهایی سازی (سه تا شش هفته)

این مرحله هنگامی است که شما هر مؤلفه را از هر جهت تست می کنید. حتی زمانی که تیم شما در حال بازبینی UI، UX، frontend و backend هنگام ساخت آن است، مسائلی ممکن است مطرح شوند که تا پیش از کنار هم قرار گرفتن و تست کردن مؤلفه ها دیده نمیشد. با استفاده از شیوه های تست کردن تمامی ویژگی ها را تست کنید. این شیوه ها باید نقاط ضعف را در معرض اصلاح قرار دهند.

تست آلفا و بتا به شما کمک می کنند بدانید آیا اپلیکیشن شما قابلیت مدیریت چندین کاربر به طور همزمان را دارد. بارگذاری و اجرای تست قبل از راه اندازی، به شما اطمینان می دهد که اپلیکیشن بی خطاست. مطمئن شوید که تست بر روی دستگاه ها و مرورگرهای مختلف انجام می شود تا تجارب کاربران را منعکس کند.

برای تعیین اینکه آیا تیم اپلیکیشن شما یکپارچگی مشخصات اصلی را حفظ کرده و اینکه آیا تجربه کاربر از محصول نهایی نیازهای شما را برآورده می سازد یا خیر، زمان صرف کنید. مراقب مسائل اجرایی و دیداری که در زمان تست تیم متوجه آن ها نشدید، باشید. نگاهی دیگر به شما در یافتن و اصلاح باگ ها و اشکالات باقی مانده قبل از انتشار عمومی اپلیکیشن، کمک می کند.

درک بهتری از زمان بندی خود داشته باشید

براساس تجارت ما اپلیکیشن های موبایل می توانند بین سه تا نه ماه از مفاهیم ذهنی تا تکمیل آن زمان ببرند. اگرچه، زمان بندی و هزینه های هر پروژه براساس محدوده و دامنه آن تعیین می شود.

یک اپلیکیشن ساده کمتر از ده صفحه و منطق کدنویسی ساده ای خواهد داشت. یک اپلیکیشن پیچیده شامل:

– بیش از ده صفحه
– الزامات برنامه نویسی پیچیده
– انتقال داده ها
– پردازش داده های بزرگ
– افزودن یک حالت (gesture) به یک action (مانند swipes)
– اطلاعیه ها و اخطارها
– خرید درون برنامه ای
– Synch کردن چندین دستگاه
– تبلیغات درون برنامه ای
– پشتیبانی آنلاین یا آفلاین از داده ها
– تست عملکرد

هر چقدر انتظار اپلیکیشن پیچیده تری را داشته باشید، زمان و بودجه بیشتری برای ساخت صرف خواهد شد.

با این اوصاف، با کسب سهم عمده بازار نرم افزارهای کامپیوتر توسط دستگاه های موبایل، ساخت اپلیکیشن می تواند به شرکت شما کمک کند تا موفقیت جدیدی دست یابد. از آنجایی که اغلب فرایندی زمان بر است، با شرکت ساخت اپلیکیشن با تجربه ای کار کنید که شما را در هر مرحله راهنمایی کند.

منبع

نظر شما :

ده + دو =