سه گام برای بهبود کلید واژه های App Store

keywords Optimization
کلید واژه ها نقش حیاتی در بهینه سازی App Store ایفا می کنند (ASO). این مقاله چگونگی اجرای کارای کلید واژه های صحیح، بهبود رده بندی و افزایش تعداد نصب را در پروفایل app store تان به شما آموزش می دهد.

شما موبایل اپلیکیشن خود را راه اندازی کرده اید و باید مطمئن شوید که اپلیکیشن تان دانلود، نصب و استفاده می شود تا بازگشت سرمایه مورد نظر خود دست یابید. برای هر اپلیکیشن خوش ساخت، باید کار راحتی باشد.

نه ضرورتاً. یک اپلیکیشن اگر کسی آن را از app store نصب و دانلود نکند، به موفقیت دست نخواهد یافت. این جایی است که بهینه سازی App Store مطرح می شود. شما توانایی بازبینی فهرست نویسی خود را برای جذب بیشتر کاربران و افزایش تعداد نصب ها دارید. از آنجاییکه حدود 20 درصد از شرکت هایی که اخیراً از ASO استفاده می کنند، اثبات کرده اند، این تاکتیک مؤثر است.

بنابراین؛

یک عنصر حیاتی در ASO بهینه سازی کلیدواژه های مرتبط با پروفایل app store شما ست. در این مقاله سه گام ضروری برای بهینه سازی کلید واژه های app store شما مطرح می شود:

1. لیستی قوی از کلید واژه ها بسازید
2. بهترین ها را نگه دارید و بقیه را دور بریزید
3. اجرا، آزمایش، ویرایش و تکرار کنید

افزودن اثربخش ترین کلید واژه ها به پروفایل app store شما می تواند رده بندی و ترافیک جستجوی طبیعی را بهبود ببخشد، که یافتن و نصب اپلیکیشن شما را توسط کاربران آسان تر می کند.

دلیل اهمیت ASO

اگر کسب و کار کوچک شما بودجه بازاریابی کمی نیز برای اپلیکیشن دارد، ASO مقرون به صرفه ترین راه جذب کاربران است.

کاربران ASO دائماً در حال جستجوی اپلیکیشن های جدید برای دانلود کردن هستند. براساس تحقیقات، اکثریت کاربران بالقوه مستقیماً در Google Play Store یا Apple App Store به دنبال یک اپلیکیشن موبایل هستند.

اگر کلید واژه های اپلیکیشن شما را نزدیک آن جستجوها قرار ندهد، شما پتانسیل نصب را از دست می دهید و بازگشت سرمایه کاهش می یابد.

بنابراین چطور برنامه نویسان می توانند تلاش های ASO خود را بهبود ببخشند؟

گام اول: لیست بزرگی از کلید واژه های بالقوه بسازید

به منظور تعیین بهترین کلید واژه ها برای فهرست نویسی app store تان، باید از دیدگاه “هرچه کمتر بهتر ” اجتناب کنید. در حقیقت، شما باید برای گنجاندن تمامی عبارات جستجو که ممکن است به موبایل اپلیکیشن شما مرتبط باشد، برنامه ریزی کنید.

این بدان معناست که باید تحقیقات زیادی انجام دهید تا لیست قوی از کلید واژه های ممکن را ایجاد کنید. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد.

 طوفان فکری داخلی
 با رقابت همراه شوید
 کمک بگیرید
 به کاربران خود بنگرید

گام دوم: بهترین بهترین ها را انتخاب کنید

در مرحله تحقیق، چیزی به اسم داشتن کلید واژه های زیاد وجود ندارد. اما در حقیقت، شما باید منتخبی از کلید واژه ها را برای استفاده انتخاب کنید، بعلاوه تعیین جایی که باید آن ها را استفاده کنید.

همانطور که بسیاری از متخصصان اظهار کرده اند، بسیاری از زمینه ها در فهرست بندی app store تان تأثیر بیشتری بر ایجاد ترافیک جستجو نسبت به موارد دیگر دارند. با در نظر گرفتن این مورد، شما باید کلید واژه های خود را به دقت معرفی کنید.

قوی ترین زمینه های app store شامل موارد زیر است:

 نام/عنوان اپلیکیشن
 زمینه و وسعت کلید واژه ها
 متن تبلیغاتی (iOS) یا عنوان و توضیحات (Android)

گام سوم: از کلید واژه های خود استفاده کنید

تلاش زیادی به کار گرفتید، اما اکنون فهرست بندی جدید App Store تان اکنون می تواند اجرا شود. اگرچه، اثرات آن فوری نیست. برای همه چیز از چند روز تا چند هفته زمان می برد تا به درستی رده بندی و عملکرد فهرست بندی تان اندازه گیری شود.

در ماه اول، app store باید قادر به شناسایی تغییرات در فهرست نویسی اپلیکیشن شما باشد و داده های مهمی درباره تعداد دفعاتی که شما در نتیجه جستجوها ظاهر می شوید و نرخ تبدیل نصب کردن ها (install conversion rates)، بدهد. این اطلاعات در تعیین میزان موفقیت تلاش های شما یا اطلاع رسانی به شما در خصوص نیاز به اصلاح خط مشی، ضروری است.

علاوه بر این؛

حتی بهترین کلید واژه های سرچ شده با تغییر الگوریتم های app store و اپلیکیشن های رقیبی که به بازار می آیند، ارتباط خود را از دست می دهد. بازنویسی فهرست بندی app store تان باید فرایندی تکرارشونده باشد – هر لحظه گامی به عقب بردارید و تحقیقات خود را بازبینی کنید، تحقیقات بیشتری انجام دهید و در استراتژی کلید واژه خود تجدیدنظر کنید.

بنابراین؛

تغییرات مکرر و یکجا در فهرست نویسی app store تان به منظور کسب رده بندی بالاتر در جستجوی طبیعی می تواند وسوسه برانگیز باشد. اما ایجاد تغییرات مکرر و خیلی زیاد می تواند نرخ تبدیل شما و در نتیجه بازگشت سرمایه شما را کاهش دهد.

هنگامی که فهرست نویسی app store خود را تغییر می دهید، معقول باشید. به جای تغییر یکباره و فوری همه چیز، می توانید از ابزار ASO برای تجزیه و تحلیل تغییرات تان و تعیین اثرات آن ها، استفاده کنید. تنها زمانی تغییرات ایجاد کنید که بتوانید با اطمینان پیش بینی کنید که اثر مثبتی بر فهرست بندی شما دارد.

مانند هر استراتژی بازاریابی موفق، نظارت بر تلاش ها، پیگیری پیشرفت تان و ایجاد تغییرات در مواقع ضروری، مهم است.

آن را تازه و متفاوت نگه دارید

بهینه سازی کلیدواژه ASO راهی اثربخش و مقرون به صرفه برای در دید نگه داشتن فهرست اپلیکیشن شما برای مخاطبان هدف تان است. اما فرایند باید مداوم باشد، و تحقیقات تان باید چند جانبه باشد تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید.

با استفاده از کارمندان تان، ابزارهای متفاوت ASO که در دسترس است، و اقداماتی که رقبای شما انجام می دهند به شما داده های کلیدی اولیه می دهد که شما با استفاده از آن ها می توانید اصطلاحات جستجوی مرتبط و موفق را پیدا کنید. هنگامی که این کلمات کلیدی ساده به درستی به کار روند، می تواند بهبود مورد نیاز برای فهرست تان جهت اصلاح رده بندی جستجو و نرخ تبدیل را به شما ارائه دهد.

در نتیجه؛

به خاطر بسپارید که هدف از بهینه سازی کلیدواژه ASO حفظ رتبه بندی اپلیکیشن شما در بالاترین نتیجه جستجوی طبیعی یا نزدیک به آن است. هر چه افراد بیشتری هنگام جستجوی app store اپلیکیشن شما را پیدا کنند، شانس بیشتری برای نصب و مزایای حاصل از آن دارید.

 

منبع

نظر شما :

دوازده − دوازده =